Hungergames

Obs, Detta är ett tidsinställt inlägg
 
Ibland får jag riktiga läsperioder då jag slukar bok efter bok och nu är jag inne i en sådan period. Det är extra mysigt att läsa under höstperioden då man kan krypa ner under det varma täcket och stänga av allt annat runt och kring och låta sig själv slukas in i en annan värld. Just nu håller jag på att ta mig igenom böckerna från Suzanne Collins triologi, Hungergames. I dettafall sågs den första filmen innan jag läst boken och då filmen var riktigt bra ville jag även läsa boken för att inte missa några detaljer som man inte fått se i filmen.
 
Jag riktigt förvånad då man faktiskt har fått med väldigt mycket från boken in i filmen. Det var precis som att spela upp filmen igen vilket är bra för alla som inte vill läsa boken och vill känna att man har fått tgit del av allt. Man brukar annars bli arg och frustrerad när man har läst en bok och sedan ser filmen där man har kapat vad man själv tycker har varit en viktig händelse i boken.Ta exemplet med Snabba Cash. Jag har själv inte läst boken man har många vänner som har gjort det. Där har vi huvudkaraktärens syster som har en stor roll i boken, men i filmen får man knappt veta vad hon heter!  Med Hungergames var det tvärtom! Jag ville ju veta mera om sagan men fick inte alls ut så mycket ny information som jag velat, haha. Helt okay med mig men somsagt blev jag väldigt förvånad över detta. Nu är den första boken klar och andra boken i triologin har påbörjats, Catching fire som kommer bli film under 2013.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0