Miss Von Stureplan

Miss Von Resturang
 
I går kväll var jag, sebbe, brorsan (Sebbes bror som är "brosan" för mig) och firade en kompis till oss som nyligen fyllt år! Vi var nog ett gäng på ca 8 personer som var och åt en resturang Miss Von vid Stureplan. 
(Har tyvärr inga bilder men jag väntar på att få några skickade till mig så kan jag lägga upp några från kvällen)
 
Miss Voon ger en stämmningsfull atmosvär och har en otroligt mysig och fin inredning, man känner sig välkommen och nästan som hemma! Resturangen bjuder på kombinationer av de asiatiska köken med en europeisk grund. Mycket utav maten är inspirerat av den asiatiksa maten och det får man verkligen en känsla av då både smak och doft stämmer konceptet mycket bra överens med det vi såg och åt i Japan.
Från deras Meny får man välja mellan 15 st middagsrätter och 5 desserter, servitörern berättade för oss att
ta ca 2-3 middasrätter om man var lagom hungrig och 4-5 st om man var jätte hungrig!
 
 
För mig blev det 2 st rätter: 
OXRIBS – Wagyu Chile, dumpling, bbq, kinakål. Här får man 3 st god dumplings i en fond. Abslout asiatiskt och för mig blir det direkt flashbacks till Japan! Gott, men nästa gång testar jag något annat spännande. 
OXRYGG – Nebraska, robata, sesam, soja, yuzu. Absolut det godaste utav dessa två, en bit oxrygg tillsammans med sås och ett knyte var detta underbart gott! Det rätten faller på är priset som ligger på ca 200 kr för en bit som en hungrig kvinna äter upp ganska snabbt.
 
Miss Von resturangen lämnar ett possitiv avtryck hos mig.
 
Här kommer några bilder på 3 maträtter som jag och mina vänner beställde in.
Låg bildkvalite, hoppas ni ser ändå!
 
 
FJORDLAX – Bergen, Vietnamesiska garden rolls, ingefära, senap
 

OXFILÉ – Wanås, tataki, rosenlök, tosazu

OXRIBS – Wagyu Chile, dumpling, bbq, kinakål

All info finns även här på Miss Von´s hemsida: http://missvoon.se/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0