Galeries Lafayette

Galeries Lafayette är en jättestor galleria mitt i Paris där man bland annat hittar de större märkerna som ex: Louis Vuitton, Chanel, Dior, YSL osv. Man kan jämför den med vårat NK. Det blev några besök hit eftersom vi bodde så nära, ca 10 min gåavstånd. Vi hade även ett kort som gav oss 10 % rabatt på allt i Lafayette så jag passade på att köpa med mig lite julklappar. Gallerian var stor och hade 7 våningar plus att man kan gå över via en liten inbyggd bro över till ett annat hus och där fanns avdelningar för män, men inte lika stor. Förutom all shopping fanns även en resturang högst upp på byggnaden där det blev några lunch besök :).
Efter maten kunde man även gå upp yttligare en våning och gå ut på en jätte terrass där man såg ut över hela Paris! Var en fantastisk utsikt!... ja se själva !
(De hade jultemat RockJul eller Rock Mode som och köpte stenhårt)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0