Nytt i hyllan hos mig. Förpacknignar!

Direkt efter Paris resan var det bara 2 arbetsdagar kvar till avslutning av kursen Mockup!
Med 90 % kvar av inlämningsuppgifterna började jag dirket!
Mockup är en repetitionskurs för programen: solidworks, kasemake och Adobe illustrator som
vi i skolan jobbade med under förra året. Trotts denna tidspress är jag envis som tusan och jag blev
klar lagom till redovningen som för övrigt var idag.
*klapp på axeln*

Så nu är denna kurs alltså avslutad och klar men jag tänkte visa er några av de saker jag gjort under kursens gång. Olika uppgifter har haft olika mål men vi hade lite mer focusering på själva konstruktionen än artworket. Som jag ändå inte kunde låta bli att pilla lite på för skojs skull. 




 En pizzalåda som ska fungerar som en "doggybag" för barn och vuxna.
Fungerar även om man har en Turtelspizza resturang som koncept











Denna kub kan vara lite kneppig att få ihop. Men med hjälp av de små ledtrådarna på de olika s
idorna ska man kunna vika upp den till en kub. Denna typ av kub har funnits tidigare på Nackademin
med ett annatartwork som tidigare elever har gjort. Våran uppgift var att göra
 konstruktionen själva samt att se vart text/färg/bild ska sitta för att få kuben hel.




Tanken med denna förpackning är att göra om/förändra en befintlig förpackning som finns på marknaden idag.
Jag valde att arbeta med en kär produkt till mig. Flingsalt!

Det jag vill focucera på är
hur man får ut sitt salt! Jag vill se att man häller man ut så mycket man önskar genom det runda hålet som sitter under locket. Locket förslutar man genom att vika ner en flik i en skåra på framsidan av förpackningen så att funkt inte tränger in. (den syns inte på konstruktionen). Den nuvarande förpackningen är så stor att du måste ta ner hela handen och gräva medans du lagar mat med kladdiga fingrar. Det blir inte så fräsht och håller inte hygienisk! Därav har jag valt att lösa problemet på detta sätt. Innanför sitter en plastfilm där saltet skyddas. Genom fönstret kan man även se saltflingorna vilket lockar kunden till köp.

Såhär ser den nya lösningen ut med ett nytt artwork.










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0