Mastig choklad tårta



När Sambon Sebbe fyllde 26 år i torsdags bakade jag en riktig god chokladtårta efter hans önskan. Jag vände mig till en säker vän och tog fram ett recept från Leila bakar. Där fann jag en chokladtårta med nötter som såg riktigt god ut.

Jag bakade alla bottnar för sig så det tog ca 2 timmar för mig att få ihop den. På receptet står det 40 min men det är om man har en form som kan baka alla 3 bottnar på en gång.

Den räcker till många gäster eftersom den är så otroligt chokladig så man orkar inte så mycket.
Jordnöttsfrostingen passar mycket bra till tårtan och i helhelt smakar tårtar mycket choklad och nötter. Mums!













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0