Snapps!

Under 2 veckors tid har det snurrat runt massa snapps i mitt huvud! Och det är inte så konstigt eftersom jag tillsammans med två till i klassen jobbat på ett snapps-projekt! Vi fick i uppdrag att göra en ny konstuktion samt nytt artwork till en produkt som heter: Svenska snappsar. Den innehåller 10*50 ml flaskor och står just nu i en well förpackning med krymp-plast. 

Har försökt att lägga upp en bild på konstruktionen jag gjort men den fungerar tyvärr inte men jag vill visa det slutgiltiga resultatet. Vi bytte från det nuvarande materialet well och krympfilm till kartong och hårdplast som är fästs under förpackningen och över flaskorna så att skydda flaskorna under transport.

Varför vi valde en sådan typ av konstuktion var att vi ville få fram flaskorna och visa hur fina de faktiskt är!
Man ska kunna ha denna förpackning framme på bordet och där alla kan se flaskorna och ta sin favorit eller testa någon ny. Ingen inriktning på jul/midsommar utan denna ska fungera som en standardförpackning all year around. Vi ville även få bort "gubb-stämpeln" och ge den en liten lyxigare känsla och få fram en fräshet med bilderna på kryddorna som visas längst ner på förpackningen.

Denna är en förpackning som vi tar tagit fram i skolan och artwork har klistrats på.













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0