The dream is real. Inception



Vaknade för en stund sedan utav en märklig känsla. En känsla som jag kände igen och kunde spegla till en film som många redan har sett och som jag såg igår för första gången nämligen Inception.

Inatt drömde jag vid 2 olika tillfällen att jag var i en dröm, somnade om och kom till en annan dröm, somnade i den drömmen och kom till en annan. Vilket jag aldrig har upplevt förut! Riktigt coolt! Jag när jag vaknade ur dessa 3 drömmar så vaknade jag först upp ur den tredje och sista, sen andra och sedan på riktigt. Man allt gick otroligt fort! Kändes som att allt hände på 3 sek. Men det var otroligt märkligt eftersom jag var medveten om allt som hände när jag drömde. Vad jag minns har jag aldrig somnat i en dröm innan och nu inatt var jag nere på tredje drömmen. Kan man kanske ta sig ner på fjärde nivån nästa gång?

En sak som är negativ med att vara medveten om att man drömmer är att man inte är så utvilad när man väl vaknar eftersom det känns som att man är vaken!

Jag brukar kunna styra mina drömmar lite som jag vill och det kallas för att man klardrömmer. Kan förklara lite snabbt vad det betyder. Om jag drömmer att jag är i ett rum kan jag lägga till eller ta bort olilka objekt. För mig rör det oftas om möbler, eller mat (?). Personer har jag däremot väldigt svårt att kontrollera, är jag ex jagad i en dröm kan jag inte bara ta bort denna varelse utan får ta till andra knep ex lägga till en byrå att gömma mig bakom. haha Man har sina små knep!

En nyckel för mig att ta mig ut ur en dröm är precis som i Inception att ta livet av mig .... och vill man verkligen vakna upp så hittar man på olika lösningar. I drömmar kan man göra allt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0