Macarons

Jag som många andra älskar de små ljuvliga och färgglada bakverken macarons!
Baka några på test för att se hur de blev! Det var min första gång och det gick faktiskt riktigt bra fast det tog lång tid och var en massa olika moment som skulle klicka. Jag letade bland många olika recept men fastnade tillslut för Leila´s macarons recept eftersom jag vet att hennes ALLTID fungerar. Denna gång blev ett rosa macarons men man kan göra den i massa olika och roliga färger som: lila gröna svarta osv. Mina är färgade rosa med vanlig hushållsfärg och hallonsylt!


(botten och toppen ska gräddas i 12 min!)

(titta titta!)

(små men ack så söta!)

(nybakade och varma så toppen håller på att glida av! haha)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0