Potatis i Micro!

Torsdag och jag är tillbaka på kontoret och praktiken efter 2 dagar med förpackningstävling och packmässa. Tänkte berätta om en ny roligt förpackning från Swegro som visades på mässan och har även skrivits en del om o tidningen Pack-marknaden.

Det är nämligen så att de har tillverkat en ny sorts förpackning för deras potatisar. Anledningen till att den är unik är att man förbereder potatisen direkt i påsen som man stoppar i micron. Alltså micro-potatis! En påse innehåller 600 g potatis och ska räcka till 3-4 port.

Såhär går det till:
Man lägger i hela påsen i micron 900 w i 8 min. Påsen expanderas och ett övertryck bildas. Med hjälp av en ventil på baksidan regleras trycket i påsen. Och efter 8 min är det bara att öppna påsen och äta potatisen!

Ett mordernt och snabbt sätt att tillaga potatis. Nästan ett måste att testa men själv kommer jag nog att fortstätta att laga potatisen som på ”den gamla goda tiden” och vänta mina 20 min.





Bild: Random från Google
Källa: Pack Marknaden - Tidning.
www.packnet.se



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0