Pida 2011 Stockholm

Igår var jag på PIDA på Fotografiska i Stockholm. Som har jag nämt tidigare är det en förpacknings och design tävling som hålls av Korsnäs varje år. Tävlingen är till för studenter som ska göra en förpackning utifrån en brief och den ska då göras av kartong från Korsnäs. Dagen började med föreläsare från Axfood och designföretaget Silver följt av att alla studenter fick pressentera sina bidrag. Efter det var det prisutdelning och Nackademin vann alla priser utom 1 så det var super kul! Vi fick även en guidad tur på musseumet som avslutades med mat, vin, mingel och föreläsning av Pablo Roberto.

När jag kom hem var jag så trött efter en fullspäckad dag!


(Sambo paket Bring me Home innehåller underkläder. Förpackningen är ett hus och snöret är
 perforeringen som även bildar en tvättlina för underkläderna)



(Vodka med shootsglas)


(Söt godisförpackning för barn. När du vickar på drakens svans och
öppna sedan munnen så ligger godiset där. En av de vinnande förpackningarna)


(Pida vinnarna skapade en förpackning där basprodukter finnes för att baka bröd,
Vörtbröd. En förpackning är räcker till ett bröd)

(Här tar vinnarna emot priset! Diplom, blommor och en resa till Barcelona!)

(Förpackningsbord)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0