Pida 2011 på Fotografiska i STHLM

Pida på Fotografiska museet i Stockholm den 4 oktober.
Sista registreringsdag är 28/9-2011

Pida är en förpacknings och designtävlig som hålls varje år av Korsnäs.
 Korsnäs tillverkar kartong och pappar för och är en av Sveriges ledande producenter.

I år kommer förpackningsbidragen från Broby grafiska och Nackademin (min klass!).
Jag kommer ej att vara med och tävla fast vi i min grupp kom vidare till finalen så fick vi inte ihop tiden att slutföra vårat projekt. Så kan det vara ibland L.
Jag hejar på alla andra i klassen och vet att de har lagt ner otroligt mycket
 tid på detta och det syns på resultatet.

Första priset är en resa till Barcelona.


Ekologisk välling.

Inte nog med den snygga illustrationen så innehåller denna förpackning tre små kuber med olika bilder på djur. Tanken är att efter vällingen är slut ska kunna leka med dessa block och få ihop djurets huvud med rätt kropp och fötter.

Av: Krzys Liberda, My Floryd Welin, Poppi Kalaitzi




Underwear

Gillar denna stilrena och enkla design skarpt. Tanken med detta är att det ska vara en kampanj duo-pack av underkläder. Målgruppen är Par!

Av: Jenny Ström, Greta Ljung


Här ser ni några av bidragen och det finns mer att läsa om just dessa
och andra bidrag på Korsnäs hemsida som är :


Källa till bilder och information: http://pida.korsnas.com/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0