Eiffeltornet By Day


Är hemma nu efter ett besök hos min vän som ligger på sjukhuset. J
ag hoppas på att hon får komma hem snart och bli frisk.
Ska nog se en film lite senare, kanske en som vi fick i julklapp?

Passar på att komma ikapp med Paris inläggen och vill visar er hur hur fantastiskt fint eiffeltornet är under dagen! Självklart åkte jag och Sebbe upp med hiss priset för det var ca 100 lappen.
Som ni ser har utsikten mycket vacker och man er ut över hela Paris.
Vi åkte inte ända upp till toppen eftersom det blåste så mycket så var hissen avstäng.
Men jag tyckte att det räckte att åka halvvägs. Ett minne för livet och
jag är så glad att jag och älskligen fick uppleva det tillsammans.
Jag älskar verkligen att resa! Ska försöka resa lite extra under 2012!

(Höstigt väder fast det var slutet på November månad)
(Denna bild är tagen på förstavåningen alltså inte längst ner.
Den lilla utbuktningen högst upp där är alltså den lilla "topphatten" på Eiffeltornet)


(Vacker utsikt över Trocadero. Kommer ihåg namnet eftersom jag älskar
Trocaderoläsken. Och platsen hade ett namn jag faktiskt kunde uttala!)





(Lycka!)


(Tagen från Trocadero. Platsen som jag visade några bilder upp!)

Hoppas ni tyckte om bilderna och har fått se Paris från ett annat perspektiv!
Som ni ser är Paris en väldig vacker stad och jag förstår verkligen
att par åker hit på en romantiskt resa.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0