Fazer choklad med budskap

Idag är jag hemma från skolan för jag har fått ont i halsen och har feber. Jag missar tyvärr redovisningen av chokladuppgiften jag har jobbat med ett tag nu. Jag har tagit bilder och skickat in till läraren och eftersom den nu är inlämnad och klar tänkte jag visa upp det färdiga resultatet!
Några veckor innan jul fick vi ett design uppdrag att göra en förpackning med ett budskap på till Fazer 200g chokladkaka med valfrismak. Jag valde att göra en design för att stödja Mustaschkampen.
Varför jag valde det var för att jag vill att alla ska kunna känna sig delaktig i kampen utan att behöva odla en egen mustasch vilket inte alla kan. Jag tror att främst kvinnor väljer att luta sig om Rosa bandet för att det är där man lättast kan relatera sig till den organisationen. Så för att få alla ska kunna känna sig delaktiga (framför allt kvinnor) har jag desingat ett förpackning med ett klistermärke utav en mustasch så även vi som inte kan odla en egen får enlösmustasch när man köper en choklad plus att 10 kr går till Mustaschkampen!
Vad tycks!?

(Detta är ett skolarbete och inget direkt jobb med Fazer!)







(QR koden går dirket till mustaschkampens hemsida där man kan få mer information)










Kommentarer
milla

SNYGGT LINIS!! du borde skicka in det till fazer..asbra ju.

:)

2012-01-13 @ 13:54:32
milla

jag provar igen för det funkade visst inte:



Skitsnyggt ju Linis!! du borde skicka in det till fazer..asbra ju!! :)

2012-01-13 @ 13:56:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0