Måndagsmys med tjejmiddag

Idag har jag suttit i skolan heeeeela långa dagen. Det behövdes verkligen, har redovisning
på fredag och jag vill inte sitta dagen innan och fixa till det sista som det kan bli ibland.
Visar upp resultatet senare efter redovisningen, är riktigt nöjd!

Ikväll vad den omtalade tjejmiddagen! Och inte igår då som jag trodde.... haha.
Tjejerna som jag har känt sedan 6 års är verkligen helt underbara och roliga människor.
Man har alltid kuloch det skrattas mycket! Man känner att man kan prata om allt! Ohh! Jag fick så mycket fina blommor av båda två, blev jätteglad!

Som jag skrev igår bjöd jag på en middag från kokboken: Jamie Oliver 30 min meals och rätten heter: Ungstekt fisk, jersey royals (potatis), salsa verde,
enkel spenatsallad och latmaskens banolapaj!
Översättning: Ungsbakad lax med grönsaker, potatis, grön salsasås, spenatallad och bananpaj!
Tid att laga: 30 min enligt Jamie.
Ca 1 h + för mig.
(Alla redskap plus ingredienser var framme, så jag var förberedd
plus att jag stressade som en galning!)

Mumsighet:
Mycket mycket gott!
Laxen smakade massor och tillsammans med salsan blev
den syrlig och spännande! Potatisarna hade också salsasås på sig och
det gav ett litet extra ryck! Bananpajen hade jag valt att göra egna små
format till (ej inräknad i tillagningstiden) och de var mycket goda
och inte alls så söta som man kan tro.
Här kommer några bilder från matlagningen!



Salsa verde

Pajskalen innan fyllning

Minibananpaj!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0