Mat i Paris!

Jag älskar mat och bakverk och vilken stad passar inte bättre att åka till än Paris om man vill utsätta sina smaklökar för någonting helt fantastiskt! Jag kan säga att det kändes som att man bara åt och åt hela dagarna  för man ville testa ALLT!! Och det fanns så mycket gott att välja på.

Åker man till Frankrike SKA MAN UT OCH ÄTA!!!
Jag tycker verkligen att man ska våga ta sig ut och gå till olika resturanger för att lära känna matkulturen.
Glöm inte att beställa in ett glas vin till maten, de går verkligen hand i hand.
Kan ju erkänna att jag blev lite extra kär i bordeaux vin som finns att beställa
på de vanligaste resturangerna runt om i Paris.

En typiskt frukost i Paris!



Blir man trött på croissant efter sisodär 8 dagar i rad kan man testa pannkakor med socker!



Eller en croq miseur som jag åt eller en croq madame som killen åt!



Baka glass med maräng och chokladsås! Denna fick bli en ny favorit.



Här kommer den igen på en annan resturang tillsammans med något jag inte kan leva utan.
Brylepudding! hahah! Så jäkla gott!!!!!



Kan hända att det blev brylepudding mer än 4 gånger :D



Konditorier och bagerier är något som finns över allt. Och vem kan motstå detta ?!!



Testa en Stor litet bakverk. Typ bröd med hallongegg?!



En väldigt stor macron .....



följt av flera små macrons <3!



Man kan inte baka äta ... man måste dricka lite också!



I slutet på den berömda shoppinggatan Champs elysees fann man de första stånden på årest julmarknad.
Här inhandlades en del julklappar och annat skoj. Vi hittade ett stånd som sålde Österikiskt mat som vi blev jättesugna på att testa. Killen har ju bott där så det var ett ganska klart alternvativ för oss.
Fettigt men mättande efter en hel dag på stan!

Vi åt österikiskkorv i baugette och pommes, haha såg jätte lustigt ut.
Sedan potatis och fläskröra! Mums!




All done!




Här är från ett annat besök, måste testas! Vet inte vad de heter förutom att de är himmelsktgott!!
Typ friterat bröd med socker eller något liknande, alla runt om kring oss åt på dessa och kön var superlång och man förstår varför!



Vår allra sista kväll gick vi till favorit resturangen och åt den sista måltiden i Paris. Personalen började skratta när vi kom in eftersom de började känna igen oss vid det här laget. Maten var verkligen en av de bästa ställena jag har ätigt på .... någonsin. Resturangen finns i studentkvarteren om ni vill veta vad den heter så fråga
namnet har jag på ett visitkort i plåånkan!













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0