Girl´s generation

Här bjuder jag på en låt som just nu snurrar i mitt huvud och det är låten Gee med Girl´s Generation. Det är ett K-pop band och för er som inte vet står K-pop för "Koreans pop" vilket är musikgene som kommer från Syd Korea och är sjukt stort i hela Asien men börjar sakna med säkert etablera sig även Europa och i America.
 
Även om bandet riktar sig till en yngre målgrupp kan jag inte hjälpa att tyckta de är fantastikskt underhållande och sitter gärna och diggar med! Har såklart ingen aning om vad de säger då jag inte har brytt mig om att gå igenom lyrics då jag inte tycker det behövs för man förstår rätt bra ändå! Jag gillar det tjejiga beatet och man blir glad av att lyssna på deras musik och framför allt denna låt som sätter sig lätt på hjärnan. Har något svårt att hålla koll på vem som är vem då SNSD (So Nyu Shi Dae eller Girls Generation) består av 9 st tjejer!
 
Men lyssna på dem så förstår ni vad jag menar.
Obs! Denna video har setts över 87 miljoner gånger!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0