STCC 2012 Solvalla

Sebbe har sitt stora motorintresse och när jag fick höra om att STCC snart skulle vara överaskade jag honom med att köpa oss varsin biljett! Själv har jag inget jätte intresse för bilar och motorer men då detta brinner stark i Sebbes hjärta vill jag självklart vara med och dela detta med honom.

För er som inte har så stor koll på vad STCC är så tänkte jag försöka förklara lite kort att STCC står för Swedish touring car championship där sveriges racing eliter och proffs tävlar emot varandra. Eller som det står på STCC.se: STCC är Sveriges kungaklass inom racing. Detta är iår på Solvalla så vi behöver inte resa långt för att ta oss dit. Tror det kommer vara mycket folk, höga förväntningar och mycket livat!

Vi kommer försöka vara där till ca 10:00 då det står i programet: 10.05 | Renault Clio cup JTCC Race 

 
Så här kan det se ut på en fullsatt arena när bilarna racet är i full gång!

 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0