Sushi Japan.

Obs! Detta är ett tidinställt inlägg då jag är på lägg till Lidingöloppet!
 
Självklart blev det en del fisk och framför allt Sushi när vi var i Japan. Att hitta ett Sushi är lika lätt som ett hitta en Pressbyrå eller en 7 Eleven i Sverige. De ligger en i varje hörn! Det finns olika typer av Sushi resturanger och vad man kan se mycket utav är vad jag kallar för "snabb sushi".
 
När man kommer in på ett "snabb sushi-ställe" ser man att det är otroligt litet, kanske 10 sittplatser (barstolar) som är placerade runt en "bardisk". Bakom "bardisken" står det en kock som tar emot din beställning. Oftas beställer du några bitar i taget och alltså inte en 9 bitars meny som man gör på en vanlig resturang. På de ställen jag besökte fick man ett bananblad framför sig som reprecenterade en tallrik. På bladet ställde sedan kocken Sushin när den var klar. Sen var det bara att hugga in. Själva besöket är över på ca 15 min då det är snabbt in snabbt ut. Såklart väldigt gott!
 
Jag hittade mitt favorit ställe väldigt nära vårat hotel i Akasaka, perfekt! Detta var en mer en resurang där du fick en servitör, eget bord och en meny att välja olika Sushi brickor ifrån. Testa många olika fisksorter som jag aldrig testat eller äns sett finns i Sverige. Jag tycker att Sushin är ganska många snäpp vassare i Japan, vilket inte är så konstigt då detta är moder landet! Fisken är så fräsh och lätt och det smakar helt enkelt anorlunda än hemma. Denna resturang är iallafall en av de bättre i Tokyo och har många många kunder varje dag.Vid ett av besöken fick vi till och med köa utanför för att få ett bord en annan gång blev det take away.
Super gott varje gång !!
 
(Sorry för dålig kvalite på bilderna då dessa är tagna med Ipone!)
 
 
Utanför resturangen
 
 
Menyn också utanför ingången. Så svårt att välja! Man vill testa allt!
 
 
Väntar på våran mat. Öl är ett vanligt dryckesval när man äter Sushi.
 
 
 
Resturangen vid nman: Umegaoka Sushi no Midort Akasaka-branch ligger vid adress
5-3-1 Akasaka | Akasaka Biz Tower 2FMinatoTokyo Prefecture 107-6302Japan.
Ca 3 min gång avstånd från Akasaka exit 2. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0